Time flies when your having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Huijs - WaarBenJij.nu Time flies when your having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Huijs - WaarBenJij.nu

Time flies when your having fun!

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag is het chinees nieuwjaar en mr Bouterse heeft 3 dagen geleden beslist dat dit een nationale feestdag is. Het kan hier allemaal, dus vandaag hadden alle kids vrij van school, iedereen vrij van werk en zijn bijna alle winkels dicht (behalve dan de chinezen..)

Afgelopen weken voelden weer heel vertrouwd. Na het avontuur in de binnenlanden weer lekker terug naar mijn 'oude' werk en normale weekritme. Het eerste weekend dat we weer thuis waren, zouden we naar Brownsberg gaan. Op vrijdagavond alles ingepakt (trots dat ik het deze keer bijna allemaal in 1 tas kreeg!) en daarna op tijd naar bed. Helaas heb ik de rest van de nacht doorgebracht op de wc ipv bed. Toen ik om 6.00 uur dan eindelijk weer kon gaan slapen, toch bedacht dat het niet zo'n goed idee was om mee te gaan. Jammer, maar helaas. Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om die trip in te halen!

Gelukkig kon ik maandag weer gewoon gaan werken. Het was echt leuk om alle kids weer te zien! Na een weekje werken een relaxed weekend gehouden. Vrijdag een dagje aan het zwembad gelegen en zaterdag zijn we naar Colakreek geweest. Dit is een recreatieoord,waar het water zo bruin is als cola. Ook als je in het water bent, lijkt je huid helemaal bruin/oranje. De dag bestond ook weer uit een beetje zwemmen en de rest van de tijd in de hangmat luieren. Hier gebeurde het dan ook eindelijk een keer dat ik en Elske uit onze hangmat donderde. Mijn touw was geknapt en bij Elske zat de knoop niet goed. Ach.. het moest er toch een keer van komen.
Op zondag zijn we over de markt gelopen en foto's gemaakt. Eén marktvrouwtje wilde niet op de foto: ze was bang dat ze té bekend zou raken daardoor en dat ze niet meer normaal over straat kon..

Maandag begon de werkweek weer. Dinsdagavond moest ik in de avond oppassen op de kids, omdat Ingrid weg moest. Het was een gewone doordeweekse dag, dus alle kinderen moesten om 20.00 uur in bed liggen. Ik had me al helemaal voorbereid dat dit nog een uitdaging zou worden, dat ze me sowieso gingen uit proberen en later naar bed wilden. Ik weet niet wat me overkwam, maar toen om 19.30 de broodmaaltijd klaar was, kwamen ze me één voor één een brassa geven en gingen ze slapen. Om 20.15 was het stil! Toen heb ik maar met de kleinste Jungle Book gekeken, je moet toch was hè!
Woensdagmiddag betrapte ik diezelfde kleine (2 jaar) op de keukenvloer met de koekjestrommel op z'n schoot. Eerst vond hij het wel grappig dat ik hem zag, tot de koekjestrommel wegging! Nadat hij over de schrik heen was, heeft hij me toch nog wel een tijdje genegeerd haha!
In de nacht van woensdag op donderdag hebben ze bij het kinderhuis de wasmachine(!) gestolen. Deze stond buiten op het balkon. Een buurman had het `snachts rond half 3 zien gebeuren en had meteen de politie gebeld. Deze kwam om 6 uur maar eens aanzetten. De daders zijn dan wel zo netjes geweest, om de was die nog in de machine zat op de wasmand ernaast te leggen. Gelukkig hebben ze binnen nog een wasmachine staan!

Zometeen gaan Elske en ik een Surinaamse kookworkshop doen bij een Surinaams gezin thuis. We gaan pom en bara maken. Ik ben heel benieuwd! Morgen gaan we naar Galibi om reuzenschildpadden te spotten die hun eieren komen leggen op het strand. Dit is de laatste trip die Elske, Elleke en ik samen kunnen doen. Zij vertrekken allebei komende week weer naar Nederland.

En dan vliegt de tijd in een keer! Ik hoef nog maar 2 weken te werken, die vliegen voorbij. Dan heb ik nog maar twee weken in Suriname, dan nog 10 dagen Curaçao en dan vlieg ik alweer naar huis! Het is wel raar, de laatste periode zonder Elske en Elleke. Ik ben zoveel met hun opgetrokken! Alhoewel ik me zeker nog ga vermaken de komende weken, zal ik ze wel missen.

  • 01 Februari 2014 - 10:12

    Marinka:

    Hi Edter! Hihi, volgens mij heeft elk reisverslag op een gegeven moment de titel 'time flies when you're having fun'! Voordat je t weet ben je alweer een halfjaar terug in Nederland en heb je het gevoel dat het allemaal een fantastische droom was... (Ik kan het weten!) Geniet dus van elke seconde die je hebt! Liefs, Marinka
    Ps. Sociale dieven, dat ze wel de was achter hebben gelaten! Is er tenminste niemand die straks weer een incompleet setje sokken heeft of zo :P

  • 01 Februari 2014 - 10:13

    Marinka:

    Heb ik gecontroleerd op spelling, staat je naam verkeerd ESTHER ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6223

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 15 Maart 2014

Suriname!

Landen bezocht: