Home sweet home - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Esther Huijs - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Esther Huijs - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Maart 2014 | Nederland, Lottum

Het is voorbij. Ondertussen ben ik alweer een paar dagen thuis en alles voelt al meteen weer zo gewoon. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan!

Mijn laatste nachtje in Suriname.. Ik werd om half vier `s nachts opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik kon dus nog een paar uurtjes slapen die nacht. Alles zat al in mijn koffer, ook mijn klamboe. Dit hadden blijkbaar alle muggen door, dus was het zaak om alles onder het laken te houden. Helaas was dit eigenlijk te warm, waardoor een goede nachtrust ook niet echt kwam. En zoals het in een echt studenthuis hoort (?) hadden we ondertussen ook muizen in huis. Op een gegeven moment wist ik zeker dat er eentje onder/op/in mijn bed zat. Dus ik uit bed gesprongen, laken en kussen mee en buiten in de hangmat gaan liggen. Ondertussen was het al bijna half 2 en had ik eigenlijk nog niks geslapen. Een uurtje later ben ik uit pure frustratie maar opgestaan en midden in de nacht een ijskoude douche genomen. Daar word je dan wel weer wakker van.

In het vliegtuig heb ik gelukkig nog even kunnen slapen, waarna ik mijn 1e dag in Curacao aankon. Art (eigenaar van waar ik sliep) kwam mij ophalen en een kwartiertje later stond ik bij mijn logeeradres. Ik was redelijk verbaasd dat het eiland zó klein was.

Art vertelde dat ze in Curacao ook carnaval vieren en dat de volgende avond de grote optocht was. Zo kon ik toch ook nog iets van carnaval meekrijgen! De eerste dag ben ik lekker naar het strand geweest, nog wat geslapen en tegen de avond kwam de kinderoptocht voorbij. De volgende dag ben ik Willemstad in gegaan. Eigenlijk is het hier allemaal vrij klein en heb je het in twee uurtjes wel gezien. Het voelde wel meteen veel luxer aan allemaal. Het is allemaal gericht op de cruise-schepen die er elke dag aankomen. Stiekem is dat wel even lekker om mee af te sluiten ;)

Op vrijdag was het zover en ging ik zwemmen met de dolfijnen. Iets wat ik super graag wilde doen. En het was het zeker waard! Een heel bijzondere ervaring die me zeker bij zal blijven. We konden een tijdje vrij zwemmen met de dolfijnen. En in een bepaald opzicht zijn het net honden. Ze vinden het fijn om geaaid te worden en kiezen zelf bij wie ze gaan zwemmen om geaaid te worden. Daarna konden we een paar 'spelletjes' met de dolfijnen doen. Ik kreeg onder andere een zoen, een handshake, ben nat gespetterd en de dolfijnen hebben voor me gezongen. Op het eind werden we nog vooruit getrokken door twee dolfijnen en dan voel pas wat voor kracht ze in zich hebben. Heel bijzonder!

Voor de laatste dagen heb ik een auto gehuurd en de strandjes afgegaan. Zonnen, zwemmen, snorkelen, het was zeker mooi! Ook heb ik leguaan gegeten. Het heeft wel een lekkere smaak, maar het zit vol met kleine botjes die te vergelijken zijn met de graten van een vis. Dit maakt het weer een stukje minder lekker om te eten. De laatste avond zijn we met iedereen in het huis gaan uit eten. Na 3 maanden alleen maar kip te hebben gegeten in Suriname, ging ik nu voor de spareribs. En die kreeg ik! Zo'n enorm stuk dat ik het niet eens op heb gekregen, maar het was overheerlijk!

En toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik had een nachtvlucht naar huis, maar helaas heb ik maar 1 uurtje kunnen slapen in het vliegtuig. Daarvoor in de plaats heb ik wel weer alle leuke Disneyfilms maar weer eens gekeken en een mooie zonsopgang gezien vanuit het vliegtuig.

Het is fijn om weer thuis te zijn, maar het is raar hoe vertrouwt het meteen weer voelt. Alsof je niet weg bent geweest! En wat is een warme douche toch heeeeerlijk! ;)
Maar zelfs dat voelt nu alweer gewoon!

Ik vond het ook superleuk om te merken dat mijn verslagen gelezen werden en bedankt voor alle reacties! Het was een reis om niet te vergeten!

• 16 Maart 2014 - 17:39

Marinka:

Hi Esther! Mooie afsluiting van je reis zeg! Fijn dat je weer veilig in ons kikkerlandje terecht bent gekomen. Ik weet als geen ander hoe gek het is dat alles precies zo is als toen je weg ging... Ook wel weer fijn; je hebt niks gemist! Hihi! Tot over een paar weekjes!! X