Links fietsen en toeteren is gaan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Huijs - WaarBenJij.nu Links fietsen en toeteren is gaan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Huijs - WaarBenJij.nu

Links fietsen en toeteren is gaan!

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 November 2013 | Suriname, Paramaribo

De reis zit erop en ik ben inmiddels twee dagen in Paramaribo. Het weer is hier super! (33 graden). Vandaag staat er een lekker windje, wat het heel aangenaam maakt. Het is wel ff wennen aan de warmte en je krijgt een klap als het vliegveld uitloopt! Overal airco en dan in één keer voorbij de schuifdeuren: BAM! Dus in de taxi lekker de raampjes naar beneden.

Het verkeer in Suriname is al een ervaring opzich. Voor ons bakra's (blanken) lijkt het in eerste instantie één grote chaos. Maar ondertussen zijn we erachter: het is een georganiseerde chaos! De algemene verkeersregels gelden hier niet echt en de toeter is het beste onderdeel van de auto! Toeteren is gaan! Toeteren betekent dat je voorrang krijgt, toeteren betekent dat jij de andere voorlaat, toeteren betekent dat je eraan komt, als je toeter het niet doet, heb je het moeilijk hier. Is toch jammer dat wij alleen een fietsbel hebben! En dan moet je ook nog links fietsen, ook wennen.

De eerste dagen hebben we rustig aan gedaan en een beetje oriëntatie proberen te krijgen. De enige weg die ik nu weet is naar de supermarkt. We zijn gaan zwemmen bij een hotel hier in de buurt, even afkoelen. Vandaag gaan we wat meer van het centrum bekijken. Morgen ga ik starten op het project.
Hier heb ik gister kennis gemaakt het zijn echt super lieve kinderen. Ze noemde me al meteen tante Esther! Verder ga ik ook nog twee ochtenden op een pedealogisch instituut werken, maar hier krijg ik morgenochtend meer informatie over.

Verder hebben de muggen hier de tijd van hun leven. Alleen al op m'n benen zitten 40 bulten. Eerst viel het wel mee met jeuk, maar vandaag is het echt niet te harden..

Nou volgens mij was het dit tot nu toe wel, morgen gaat het echt beginnen! Ik ben heel benieuwd en hou jullie op de hoogte!

Xx Esther

• 19 November 2013 - 14:40

Loes:

Heerlijk Esther!
    Hier wordt al gezegd dat we niet jaloers zijn hoor, helemaal niet.... Het is hier namelijk binnen ook heerlijk warm!

;)

• 19 November 2013 - 14:54

Esther Huijs:

Voor de full experience wil ik best de muggen jullie kant opsturen hoor! :)

• 19 November 2013 - 15:00

Truus:

Hallo Esther
    Veel succes morgen!

Oma Mien kwam altijd met een watje met azijn als je aan een muggenbult zat te krabben. Probeer maar eens, lekker ruiken doet het niet maar misschien helpt het wel...
    groetjes uit Leunen

• 19 November 2013 - 17:34

Mam:

Oei, je hebt wel verschandaliseerde benen zeg ;-)

xxx
    mam

• 19 November 2013 - 18:28

Ellen :

Qat klinkt die temperatuur heerlijk!! Maar die Muggen. Vreeeeeselijk! Hou daar hou daar:p succes!

• 19 November 2013 - 18:28

Ellen :

• 19 November 2013 - 23:10

Marinkanefkens:

Hi Ester!
    Klinkt nu al als een heel avontuur!! :)
    In Amerika gebruikte ik 'Off! Mosquito repellant', dat werkte echt heel goed! Moet je eens kijken of je dat daar ook ergens kunt krijgen.
    Succes en veel plezier! X Marinka

• 21 November 2013 - 21:33

Martin:

Leuk om te lezen! Heb plezier!